Treningi Taekwon-do

 

Taekwon-do to koreańska sztuka walki i samoobrony. Jest to styl bogaty technicznie. Obrona i atak mogą być swobodnie prowadzone z ziemi i z powietrza, przy użyciu dłoni, pięści, łokci, kolan i stóp. Przeważają techniki nożne, których ilość i różnorodność nie ma odpowiedników w żadnym innym stylu czy sporcie walki. Formy-układy, czyli tul są kompozycjami technik obrony i ataku z wyimaginowanymi i potencjalnymi przeciwnikami. Formy są nierozerwalnie związane z Taekwon-do - wskazują specyficzny styl poruszania się. Walka, czyli matsogi, ma dwa oblicza - realne i sportowe. Walka jest fizycznym zastosowaniem technik obrony i ataku. Poprzez walkę ćwiczący uczy się odczytywania intencji przeciwnika - bądź tego realnego (np. na ulicy), bądź na sportowej macie.

Taekwon-do dla młodzieży i dorosłych

Prowadzone przez nas treningi są podzielone na grupy wiekowe. Dzieci uczęszczają na Akademię Ruchu, natomiast młodzież i dorośli mają możliwość uczestniczenia w profesjonalnych zajęciach z zakresu sztuki walki. Pod okiem mistrza, który indywidualnie podchodzi do możliwości każdego z uczestników, nawet dorosła osoba może rozwinąć się fizycznie i psychicznie. Pozwala to na zachowanie lepszej kondycji, poprawia stan zdrowia oraz pozytywnie wpływa na pewność siebie, samopoczucie i ocenę własnej osoby.

Zdrowy tryb życia pod opieką profesjonalisty

W ostatnich latach bardzo rozwinął się trend na zdrowy tryb życia. Wiele osób próbując na własną rękę rozpocząć aktywność fizyczną popełnia podstawowe błędy, a ich działania mają skutek odwrotny niż zamierzano. Towarzyszą temu kontuzje i urazy. Pod opieką profesjonalisty można uniknąć tych błędów, a jednocześnie poznać rozwijane przez tysiące lat zasady Taekwon-do.

Dodatkowo podczas treningów można również poznać nowych ludzi, dzielić z nimi pasję i wymieniać doświadczenia.

Zdrowotne efekty Teakwon-do

Mózg - Poprawia ukrwienie, procesy koncentracji, uwagi oraz funkcje intelektualne.
Płuca - Lepsze wykorzystanie pojemności płuc. Wzmocnienie mięśni oddechowych. Sprawniejsze oczyszczanie oskrzeli.
Przewód pokarmowy - Lepsze trawienie. Normalizacja apetytu. Mniej problemów z zaparciem.
Skóra - Lepsze ukrwienie. Opóźnienie procesów starzenia skóry. Młodszy wygląd. Długotrwały, umiarkowany wysiłek fizyczny sprzyja pozbyciu się nadmiaru tkanki tłuszczowej.
Stawy - Większy zakres ruchów. Większa odporność na urazy. Poprawienie krążenia krwi i limfy. Przeciwdziałanie powstaniu zmian miażdżycowych. Normalizacja ciśnienia krwi.
Serce - Wytrenowane serce przy tym samym wysiłku mniej się męczy i pracuje bardziej ekonomicznie. Wytrenowane serce ma znacznie większe możliwości rezerwowe.
Krew - Dostarcza więcej tlenu do tkanek. Lepsza eliminacja zbędnych produktów przemiany materii. Poprawa składu lipidów - mniej "złego", więcej "dobrego" cholesterolu. Lepsza regulacja poziomu cukru we krwi.
Mięśnie - Lepsza wytrzymałość i większa siła. Możliwość dłuższej pracy bez zmęczenia. Prawidłowy stan napięcia, dzięki czemu sylwetka staje się sprężysta.
System nerwowy - Lepsza koordynacja ruchowa. Szybszy refleks.
Kości - Elastyczniejsze. Mniej podatne na odwapnienie (również u starszych). Bardziej odporne na złamania.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. akceptuj ✓